Temmuz 18, 2012

"Emsalsiz bir kaside"



Şaşmışam vasfında eyâ sana hayret mi diyem
Sana ey tâc-ı serim şâh-i risâlet mi diyem
Gül-i gülzâr-ı safâ bülbül-i ülfet mi diyem
Sana Ahmed mi Mahmûd mü Muhammed mi mahabbet mi diyem
Yoksa mahbûb-ı Hudâ şâh-ı şerî'at mı diyem
Tab‘-ı Hassânıma her şâ‘iri yeksân demezem
Sıfatın söylerim korkarım âsân demezem
Sana Kur’an demese ben sana insân demezem
Sana Ahmed mi Mahmûd mü Muhammed mi mahabbet mi diyem
Yoksa mahbûb-ı Hudâ şâh-ı şerî'at mı diyem



https://www.facebook.com/video/video.php?v=60700461490



Not: Dizeler Seyyid Mîr Hamza Nigârî Efendi'ye ait bir eserden Bekir Bey tarafından doğaçlama olarak alıntılanmıştır. Güfteyi Bekir Bey'in okuduğu şekliyle bir araya getirip düzenlemeye çalıştım. Ben bir eseri dinlerken sözlerine bakmayı seviyorum, başka sevenler de vardır. Bu kasideyi dinlerler, sözlerden etkilenirler, gugılda ararken burayı bulurlar, mutlu olurlar. Ne güzel olur öyle!

1 yorum:

  1. Son iki cümleniz tam da geçerli oldu benim için. Teşekkürler

    YanıtlaSil