Ekim 11, 2011

cem karacadaki inanılmaz mantık hatası




yavuz sultan selim han hazretlerinin baya bi alevi kestiği söylenir ya; bunun gerçekliğini, uydurmacalığını; gerekliliğini, yanlışlığını falan sorgulamıycam tabi kıt tarih bilgimle. ama konuyla ilgili bi şey acayip geldi, anlamadım.

cem karaca bildiğim kadarıyla bektaşiydi. ve zamanımızda yaşamış olmasından, gerçek bektaşiliğe diyil zamanımızdaki "alevi-bektaşi" denilen saçma şeye mensup olduğunu çıkarıyorum. yani aleviliğe epey yakın bi kafası var.

yavuz sultan selim han hazretlerinin, son iki dizesi

"Şîrler pençe-i kahrımdan olurken lerzân
Beni bir gözleri âhûya zebûn etti felek"

olan meşhur bi dörtlüğü var. cem karacanın "şah mat mı padişah mı" şarkısında da o iki dize hemen hemen aynı şekilde (sadece "Şirler"den sonra "bile" var) geçiyo.

e peki bu nasıl oluyo da oluyo? alevilerin en büyük düşmanları addettikleri bi adamın şiirini; dünyaya hemen hemen o pencereden bakan bi insan -hele ki cem karaca gibi siyasi kişiliğini sanatının içine epey katan biri- niçin kullanıyo?

çok fazla değil ama biraz düşündüm, bi cevap bulamadım ben. bu arada yaptığım bazı çıkarımlarda falan hatalar yapmış olabilirim, belki ondan kaynaklanıyodur problem. bulamadım ama yani. bi de Allah rahmet eylesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder